T Á J É K O Z T A T Ó a helyi adókkal kapcsolatos aktualitásokról

Tisztelt Adózók!
Tájékoztatom Önöket, hogy a 2025. első félévi helyi adók pótlékmentes befizetésének határideje:
2025. március 17.
Az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII.28.) Korm. rendelet 22. § (1) bekezdés b) pontja alapján az önkormányzati adóhatóság ezer forintot meghaladó összegű tartozás vagy túlfizetés esetén szeptember 10-ig az adózó adószámlájának adónemenkénti egyenlegéről, valamint annak részletezéséről és a tartozásai után felszámított késedelmi pótlékról az adózó részére értesítést ad ki.
Az adószámla kivonatok kiküldésére – az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően – már 2025. március elején sor kerül.
A digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény 19. § (1) bekezdés aa) pontja értelmében a gazdálkodó szervezetek elektronikus ügyintézésre kötelezettek, ezért elektronikus úton kapnak adószámla kivonatot.
Amennyiben valamely oknál fogva nem áll rendelkezésükre a befizetéshez szükséges csekk, annak pótlását az alábbi módokon kérhetik:
E-mailben: ado@albertirsa.hu (kérjük, hogy az üzenet tárgyaként az adózó nevét és adóazonosító jelét írják)
Telefonon (elsősorban ügyfélfogadási időben): (+36) 53/570-054
Személyesen: ügyfélfogadási időben az Albertirsai Közös Önkormányzati Hivatal 8. számú irodájában
Az Adócsoport felhívja a figyelmet, hogy azok, akik az iCsekk alkalmazásban a csekken található QR-kódot használják a befizetéshez, szintén szükséges megadniuk adataikat, ugyanis a QR-kód csak a polgármesteri hivatal nevét és számlaszámát tartalmazza. Kérjük, hogy fokozottan figyeljenek arra, hogy valós, pontos adatokat adjanak meg, mivel pontatlan, vagy hiányzó információk esetén nem lehet beazonosítani és könyvelni a befizetett összeget.
A megbízó (befizető) neve, címe tehát minden esetben meg kell, hogy egyezzen a csekken szereplő személy nevével és címével, akkor is, ha más számlájáról érkezett a befizetés.
A számlanyitásra kötelezett adózók (ÁFA alanyok) kizárólag átutalással teljesíthetik fizetési kötelezettségüket.
A számlanyitásra nem kötelezett adózók, helyi iparűzési adó beszedési számlaszámra (10402977-50505549-55531033) való átutalással, mind csekken történő befizetéssel teljesíthetik fizetési kötelezettségüket.
Utóbbi esetben csekket az alábbiak szerint igényelhetnek:
E-mailben: ado@albertirsa.hu (kérjük, hogy az üzenet tárgyaként az adózó nevét és adószámát írják)
Telefonon (elsősorban ügyfélfogadási időben): (+36) 53/570-054
Személyesen: ügyfélfogadási időben az Albertirsai Közös Önkormányzati Hivatal 8. számú irodájában
Előzetesen a honlapra feltöltött táblázatban összefoglalva láthatják a helyi adókkal kapcsolatos bevallási, bejelentési és befizetési határidőket, és az adómértékeket.
Köszönjük, hogy a 2025. évben sem feledkeznek meg a helyi adók befizetéséről!
Jutasiné Klein Kitti
polgármester